Oké, laten we eens eerlijk zijn. Heeft jouw organisatie een wervende website? Het feit dat je op deze pagina bent, geeft eigenlijk al aan dat er verbeteringen mogelijk zijn.

Waarom heeft onze organisatie een wervende website nodig?

We zijn toch geen vacaturesite of winkel? Nee, dat klopt, maar jouw organisatie heeft net zo goed klanten nodig, en vrijwilligers, en geld of subsidie. Klanten worden steeds kritischer en ook vrijwilligers willen eerst weten of een organisatie hen wel aanspreekt.

Daarnaast is er steeds meer nodig om gemeentes en andere subsidieverstrekkers tevreden te stellen. Ik weet er alles van, ik werk zelf ook bij een stichting.

Moeten we dan een nieuwe website?

Je kan al veel verbeteren door je teksten korter en actiever te maken. Of door pagina’s weg te halen, de meeste websites hebben te veel pagina’s. Ja, die van jullie vast ook. Daar kijkt nooit iemand op en als ze er al op kijken, is er een grote kans dat de informatie verouderd is. Maar ook wat frisse foto’s, pakkende titels en opvallende knoppen helpen om een wervende website te maken.

Maar hoe dan?

Tja, het is een kwestie van alles nalopen, je teksten inkorten, andere afbeeldingen erbij, herindelen en nog eens nalopen. En dan waarschijnlijk nog eens je teksten herschrijven.

Maar raak nog niet in paniek. Je kunt het leren.

Hulp is onderweg

Laat mij je leren hoe je wervende teksten schrijft, welke afbeeldingen aantrekkelijk zijn, hoe je een geweldige ‘Over ons’ pagina schrijft. Ik help je om alles op de juiste plek te zetten en hoe jouw website meer wordt dan een etalage van je organisatie.

Of toch een nieuwe website?

En als je een hele nieuwe website wilt, kun je ook bij mij terecht. Met mijn ervaring met WordPress (dat is het systeem) én mijn ervaring in zorg en welzijn weet ik precies hoe jouw website opgebouwd moet worden. Daarbij zorg ik ook dat hij goed gevonden wordt door zoekmachines.

Webteksten voor speciale doelgroepen

Als jouw stichting een speciale doelgroep wil benaderen, dan vraagt dat een andere aanpak. Denk aan mensen met een (verstandelijke) beperking, senioren of vluchtelingen. Je moet je inleven en onderzoek doen naar de manier waarop jouw specifieke doelgroep informatie verwerkt. Vervolgens pas je je website en online uitingen daarop aan.

Een zijn paar dingen die je kunt doen. Je teksten extreem eenvoudig maken, korte zinnen gebruiken en niets aan het toeval overlaten. Wat er staat mag maar één doel hebben. Elke alinea heeft een eigen onderwerp, anders wordt het al snel verwarrend. Ook de afbeeldingen die je gebruikt, kunnen mensen helpen om te snappen wat jij bedoelt.

Wil je advies over je website of heb je een specifieke vraag? Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking.

Bewaren

Bewaren